Bokbloggturne Review; Variantene av Robison Wells

Denne utgaven utgitt: 2012

Forlag: Cappelen Damm

Sider:336

ISBN:9788202372064

Kilde: Leseeksemplar ihenhold til bokbloggturneen
Om Boken:

Benson Fisher har hatt en begredelig oppvekst i diverse fosterhjem. Nå er han lei, og søker seg inn på kostskolen Maxfield Academy. Han kommer inn på fullt stipend, og er lettet over å få starte med blanke ark – men han skal fort angre seg. Det viser seg at skolen ikke bare er alminnelig kostskolestreng. Den er et fengsel. Lærere finnes ikke, her styres alt av en viss ”Iceman”, som snakker til elevene via høyttalersystemer, og deler ut poeng og nådeløse straffer. Elevene har delt seg inn i tre fraksjoner som alle har ulike syn på hvorfor de er der og hvordan de skal overleve. Mellom dem utkjempes det en voldelig kamp på liv og død. Benson tilhører en fraksjon som ser på flukt som eneste utvei, men hvordan skal man rømme fra et sted hvor kameraer er overalt, og det er en alles kamp mot alle?  Det sies dessuten at fluktforsøk straffes med døden … /cappeledamm/

Min mening om boken:
I dag er det min tur på bokbloggturneen, og det er boka "Variantene" av Robison Wells som det er snakk om denne uken. I går var den hos Secret Privilege , og i morgen er den hos Så rart
Dette var for meg en lettlest bok og det gikk ikke lang tid før jeg hadde lest den ferdig. Jeg ble fort dratt inn i historien selv om jeg syntes at skrivingen ikke var særlig bra igjennom boken. Det hadde et helt greit konsept, med at mange ungdommer blir tvingt til å skape et samfunn utenfor virkeligheten. Men jeg føler forfatteren kunne ha gått mange, og mer interessante, veier med historien sin og hvis han byttet ut noe av det urelevantet med noe mer handling hadde boken vært bedre.
Jeg har fått med meg at dette er bare den første boken i en kommende trilogi, så kanskje nå som forfatteren har mer erfaring så vil historien også gå opp et nivå. Jeg ser fram til å se hvordan fortsettelsen blir og få litt mer forklaring i hva som egentlig skjer i handlingen
Har du lest boken